Adverteren op strategisch gekozen websites

Door te adverteren op strategisch gekozen websites met bij voorkeur links naar de website, zal het verkeer richting de website stijgen. Vooral wanneer via een andere site een link door de bezoeker wordt aangeklikt stijgt de website in aanzien voor wat betreft de ranking in een zoekmachine als Google. Hierdoor zal de website hoger in de lijst komen te staan wanneer er een gerelateerde zoekopdracht wordt gegeven door een gebruiker van de zoekmachine. Een link kan zowel als tekst als in de vorm van een banner worden geplaatst op een andere website. Het gaat hierbij om de klik. Het is de kunst om de klant warm te maken door middel van de advertentie.

Online media

Online media, anders gezegd de inhoud van de artikelen welke ze plaatsen, bepalen het aangezicht van je onderneming. Zij kunnen een bedrijf maken of breken. Het gaat hierbij om de smaak wat de klant krijgt wanneer de naam van het bedrijf wordt uitgesproken. Het is daarom van groot belang om positief in de media te komen. Een nieuwsartikel kan ook op een directe manier klanten genereren. Doordat een potentiele klant het artikel leest, kan het zijn dat deze in de stemming zal worden gebracht om een product af te nemen. Zeker wanneer via het artikel direct doorgeklikt kan worden naar de organisatie. Het is van groot belang dat er zich geen struikelblokken bevinden op de weg van een artikel of advertentie naar de daadwerkelijke koop in bijvoorbeeld de online shop van het bedrijf. Elke blokkade kost klanten, het moet zo eenvoudig en doeltreffend mogelijk worden ingericht.

E-mailmarketing

Het effect van e-mailmarketing mag niet worden onderschat. Veel ontvangers van deze vorm van marketing beschouwen deze berichten als spam, waardoor je als bedrijf uit moet kijken dat het geen negatief effect heeft op de naam welke hoog gehouden moet worden. Toch maakt e-mailmarketing een relatief groot deel van de ontvangers warm voor een koop wat leidt tot omzet. Zeker wanneer je door e-mail marketing de klant weet te overtuigen dat het aangeboden product absolute noodzaak is, en een kans is die niet mag blijven liggen, kan e-mailmarketing ook een positieve uitwerking hebben op de marktpositie en de merkwaarde van het bedrijf.

Online affiliaties en resellers

Door deze vorm van marketing biedt je een vergoeding aan aan de mensen welke ervoor zorgen dat je bedrijf gepromoot wordt. Het positieve effect wordt vooral gebruikt doordat de klant wordt warmgemaakt door derden, wat het gevoel geeft dat deze mensen niet geheel uit eigen belang het bedrijf promoten. Daardoor zal het positieve verhaal eerder worden aangenomen door de klant, wat op zijn beurt weer zorgt voor extra omzet. Het is echter enorm belangrijk om goede afspraken te maken en de resellers en affiliaties goed voor te bereiden op wat nu wel en juist niet de bedoeling is. Wanneer het verhaal anders wordt gebracht dan wat de werkelijkheid is, kan het antireclame opleveren en daardoor het bedrijf schaden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*